Broadlands

4 maart 2020 - Chennai, India

Gisteren na 4 weken Sri Lanka onze laatste dag daar aan het strand doorgebracht. Dat was een voorproefje van de weken die nu gaan komen. Vanmiddag zijn we naar Chennai voorheen Madras gevlogen. Op 4 na de grootste stad met 7 miljoen inwoners. Uurtje vliegen dus we waren er zo..echt een hele grote stad en zo onbekend. In Delhi weten we een heel klein beetje de weg. Maar nu is alles ons weer onbekend. Maanden geleden hadden we een leuk plek gezien op internet om te slapen en deze toch maar vast al geboekt. Je wil namelijk niet op zoek hier. Ook zonde van je tijd. Drie dagen zouden we doorbrengen in een oud hostel/ hotel met de mooie naam Broadlands, waarvan de beschrijving enige twijfel opriep. Maar de prijs was erg betaalbaar en dacht ik even lekker de hippie uit te hangen hier. Die drie dagen moet kunnen in een hippe accommedatie. Kijken we toch voor we vertrekken naar India nog even toevallig op you tube en zie ik een filmpje van dat hostel met de naam Broadlands. Nou dat was ff schrikken. Dat doen we dus niet zeiden we tegen elkaar. Cancellen die handel en wij op zoek op internet naar iets anders. Nu zijn die hotels hier allemaal niet echt je van het...

Dus we komen aan....taxi geregeld en op naar ons nieuw geboekte hotel....mijn god...komen we daar aan en echt een vieze bende. Maar ja India... blijkt dat we daar niet mogen overnachten. Het was alleen voor Indiërs vertelde de donkere Tamil receptionist ons. We kijken elkaar aan en denken, hebben wij dat?

Ok, op zoek naar een Tuc Tuc. De man van onze taxi was ondertussen al vertrokken. De receptionist maakte de jongen wakker die op de grond lag te slapen met zijn gezicht voor een draaiende fan die schuin op de grond naast hem lag. Hij keek schuin naar ons en had daar eigenlijk niet veel zin in. Die Indiërs zijn zo lui!!

Komt vast door de warmte. Ongeveer 35 graden zei de piloot toen we gingen landen.

Toch stond deze luie jongeman op en hielp ons met onze bepakking naar een tuctuc. Op naar een volgend hotel. Daar was geen stroom dus konden we niet verblijven. De volgende...vol! De volgende...ja die had wel een kamer. Wij blij. Ik toch even mee naar de derde verdieping om even te kijken of die kamer iets voor ons was. Ik glimlachte vriendelijk bij binnenkomst van deze ondermaatse, gore, benauwde bedoeling. Met de lift weer naar beneden waar Clemens hoopvol staat te wachten. Die wilde ook wel graag het goede nieuws horen. Maar helaas. Dus toen hadden wij beiden zoiets van wat nu.....geen Internet op je telefoon dus kan je ook niets zoeken. Ik draai me om en zie dat het hostel wat we eerst zo leuk vonden maar hadden gecanceld naast onze laatste deceptie staat. Fris blauwe luiken met wit gekalkte muren. Ik zeg heel hard tegen hem....kijk nou! Broadlands!!! Alsof ik een oase in de woestijn zie staan. Gelukkig was er nog een kamer en dus zitten we toch op de plek waar we niet wilden zitten in eerste instantie. Maar goed, het is toch wel echt ouderwets met een hele oude goede vibe zeg maar. Beetje hippie. We zijn blij. De matrassen beloven niet veel goeds maar dat nemen we voor lief.

Ach...op budget reizen heeft toch zo zijn charme af en toe .......