Altijd weer dat eten....

27 februari 2020 - Kandy, Sri Lanka

De meesten van jullie die mij goed kennen weten dat lekker eten voor mij bijna op nummer 1 staat. Op nummer 1 staat Clemens natuurlijk...of het moet heeeeeel lekker eten zijn. Dan moet hij even naar de 2e plaats. Hij vindt dat niet erg want meestal eet hij dan ook heeeeeel lekker mee. Tenminste als ik het eten bereid. Klaarmaken mag ik niet zeggen.... dat doe je met andere dingen.

Achtergelaten heb ik mijn kookboeken, kookgerei en mijn keuken waar ik altijd wel iets aan het rommelen was. Je zou kunnen denken dat dat ook fijn is.....niet meer koken. Lekker eten buiten de deur....altijd eten buiten de deur eten! Wat een luxe! Nou, ik kan je zeggen dat ik daar toch iets anders over denk. Ik ben namelijk ook gek op boodschappen doen. Altijd gehad. Ik ga met plezier een supermarkt in. In Nederland maar ook zeker in het buitenland. Andere kruiden, lekker veel soorten fruit en veel dingen waar ik hele lekkere gerechten van zou kunnen maken. Dus in een hostel met een klein koelkastje in de kamer maak ik toch omdat ik het niet kan laten weer heeeeeel lekkere dingen. Ik mag zelfs gebruik maken van de keuken beneden. Johoe!!!

Er is hier heel veel lekker eten maar waar ik niet buiten kan zijn salades. Die heb je hier amper. Zeker niet zoals ik ze gewend ben te maken. En dus als ik door die supermarkt loop hier en basilicum zie, olijven, pasta en peterselie. Tomaten en rode ui. Kappertjes en knoflook wil ik salade maken. Of een Thaise salade met koriander en ananas, Soyasaus en gember. Daar word ik erg blij van.

Ik heb ook lekkere repen gemaakt van havermout en dadels. Gemixt met kaneel zonnebloempitjes en kokos. Lekker voor de afwisseling. Want hier in Sri Lanka kan je ook heel lekker eten maar veel rijst en vaak aan de pittige kant. Hele winkels vol met kruidige koekjes, samosa, bites en een soort van broodjes gevuld met van alles en nog wat. Veel wit brood en alles is gebakken en vettig en spicy. Dat eten we ook maar dan in de middag als snack in Tikiri Sewana. In de ochtend maak ik dan havermout met rozijnen en zonnebloempitjes en banaan met kaneel.

Je ziet....ook hier ben ik met eten in de weer. Straks in India zonder koelkast zal het weer anders zijn.....of toch niet? Krijg al weer trek...

Thaise salade

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Priscilla Van Veldhoven:
    27 februari 2020
    Mmmm klinkt lekker, mag ik even proeven?! 😘
  2. Clemens en Elles:
    Xxx
  3. Gro:
    27 februari 2020
    You are a great chef Elles and I can understand that you would like to make your own food now and them! Eating out is great and even better when you also can make your own food like we did together in Siggebo!
    Big huggits from Austria we have a great week with snow and skiing here as our tradition but now just us! Also great!
  4. Clemens en Elles:
    Enjoy!!! Xx
  5. Charles van Alphen:
    27 februari 2020
    Zo te zien zullen jullie niet omkomen van de lekkere trek ,geniet ervan, dat doen wij ook van jullie verhalen ,veel plezier samen.
  6. Clemens en Elles:
    27 februari 2020
    Komt goed! Volgende week lekker India. Zin an!!!
  7. Elsefien&Ruud:
    27 februari 2020
    Wij missen je maaltijden nu al...
    😋
  8. Jolanda:
    Ziet er heerlijk uit
    Jullie zijn te ver weg anders schoof ik aan😋 Kijk maar uit dat je geen kokkin wordt in het hostel. Kan me zo voorstellen dat het de kok uit het hostel nieuwsgierig maakt wat je bereid in zijn keuken.
    Eet smakelijk 😋
  9. Tony Duffy:
    27 februari 2020
    Eet U Smakelijk.....!! Ik lees die blog met interesse.... en nu al met watertanden....!
  10. Bobbie:
    27 februari 2020
    Ik zie je rondstruinen in de winkeltjes op zoek naar lekkers en dan heerlijk aan de gang ,op jouw manier ,eerst alles schoon en glad en dan gaan .
    Fijn dat je ook hier weer dat doet wat je zo fijn vind om te doen .Want altijd uit eten is uiteindelijk ook een gewoonte dan hè ,en dat geeft niks maar zo fijn om dicht bij jezelf te blijven 😘
  11. Rozi:
    28 februari 2020
    Ja bezig zijn met eten en het klaarmaken daatvan wordt een mens blij,teminste ik wel ,groetjesssssssss
  12. Kim:
    2 maart 2020
    Ik krijg trek van je verhaal! Wat kan jij super over koken en eten schrijven!
    'Eat, bake, love' boek schrijven? 😊