Simkaartjes

6 maart 2020 - Chennai, India

"Zullen we vandaag 2 simkaartjes kopen ? Kunnen we elkaar bellen als dat nodig is".

Eerst even gelunchd in  Andana Bhavan, een "pure vegetarian" restaurant, wat betekent dat er in sommige gerechten wel boter of paneer (kaas) kan zitten. Voor ons is er dan nog steeds heel veel keus. Elles had gisteren van de menukaart een foto genomen en op onze kamer opgezocht wat de gerechten waren en welke er vegan zijn, anders blijf je de dingen eten die je al kent terwijl er nog zoveel andere dingen zijn. Personeel van dit restaurant is heel vriendelijk en ze lijken het erg leuk te vinden dat we er terugkomen. Voor ons is dit 3 dagen de plek om te gaan eten.

Er is vlakbij het restaurant een grote Airtel winkel en daar gingen we naar binnen om de simkaarten te kopen. Gelukkig was er een hele vriendelijke medewerker die het voor ons ging regelen. Paspoorten, adres van ons hotel en visum wilde hij zien en ging ermee aan de slag, wij gingen maar even zitten want we hebben een beetje ervaring met de snelheid in India. Dit was geen straf want de winkel had airco.

Terwijl deze jongen bezig was met ons aan te melden kwamen er constant Indiërs naar hem toe die hij dan ook even tussendoor hielp. Hij moest nog even een foto van ons maken en ging weer verder. Na ongeveer 1 uur wenkte hij ons en na enig heen en weer verkeer van activatie-codes waren we in het bezit van 2 prepaid simkaarten die we 84 dagen kunnen  gebruiken !!! 1,5 GB per dag en onbeperkt bellen binnen India voor €  8,50 per kaart.

Dat was onze bezigheid van die dag. Verder hebben we rustig op de binnenplaats gezeten en gelezen. we hebben dan regelmatig gesprekjes met gasten van het hotel die om allerlei redenen hier logeren.

Chennai is een drukke en vieze stad en we hoeven niet zo nodig "iets te gaan doen", wat best nog moeilijk blijkt te zijn. Afgelopen maand hebben we veel gedaan en geregeld voor Tikiri Sewana en nu is het zaak om de komende weken in de vakantie-modus te komen.

Vandaag gaan we dus ook lekker niets doen en een beetje relaxen en lezen op de binnenplaats; onze enige activiteit is een wandeling naar ons vaste restaurant en een gerecht nemen wat we nog niet kennen. Morgen vertrekken naar Mahabalipuram en hebben we een verblijf op het strand.

ChennaiAndana Bhavan

Vooral dat onbeperkt bellen binnen India lijkt me echt Handig😁
    Veel rust genot
  5. Clemens en Elles:
    6 maart 2020
    Handig voor als je elkaar moet bellen, of hotels.
  6. Jolanda:
    Oh ja tuurlijk
    Niet aan gedacht 🤦🏻‍♀️
  7. Elsefien&Ruud:
    7 maart 2020
    En nu.... relaxen.. hebben jullie verdient!😘
  8. Clemens en Elles:
    Dank je.....x
  9. Barbara Burroughs:
    7 maart 2020
    And in the end I managed to install a translator directly for your blog. I like the way you write this.Have a good time.
  10. Rozi:
    10 maart 2020
    Leuk jullie verhalen,ik reis een beetje mee,kussssss