Corona......

16 maart 2020 - Mahabalipuram, India

Nu bijna 2 weken India. En ook onze plannen hebben we bijgesteld. Gisteren kregen wij de vraag uit Nederland hoe het nu met ons gaat. Of hier ook corona gekte heerst. Zo gek als in Nederland is het niet. Gelukkig niet zou ik zeggen. Ook is hier geen run op supermarkten en dergelijke. Toiletpapier gebruiken ze hier ook niet. Maar in India is ook corona topic. Er word onderling veel over gesproken en het toerisme neemt nu dan ook af. Er zijn nog niet zo veel gevallen als in Europa, dat als ik het goed heb begrepen nu epicentrum is. Wat dat betreft zitten wij hier toch gunstiger. Kamer bij de zee. Uitzicht op het strand. Verkoelende bries bij hoge temperaturen. We hebben besloten om niet meer verder te treinen, bussen, vliegen maar op deze plek te blijven. Zeker de komende 4 weken en misschien langer. Half mei zouden wij India moeten verlaten voor een visarun. Dat betekent dat je het land eerst uit moet en dan er weer voor 90 dagen in mag. Ons plan was naar Thailand voor 1 maand en dan weer terug. Maar zoals het er nu uitziet zit India op slot. Zoals nu meerdere landen de grenzen gaan sluiten. Kunnen we niet meer terug naar India. Dit zou natuurlijk ook weer kunnen veranderen. Met deze vage informatie weten wij ook niet hoe onze reis verder gaat verlopen. Waar kunnen we nog heen en hoe gaat dit zich in Azië ontwikkellen. We wachten het daarom voorlopig gewoon af..terug gaan naar Nederland is voor ons beide nog geen optie aangezien daar de situatie nog gekker is dan hier. Dus lieve mensen....wij blijven waar we zitten en genieten nog meer van wat we hier hebben met in ons achterhoofd dat het allemaal veel erger kan. We hopen dat het overwaait zonder al te veel gevolgen voor iedereen. En mocht je binnen zitten en je vervelen. Bel ons....wij hebben ook tijd zat.....wel via whatsupp, dat is gratis

Dikke zoen van ons.

LazyGele en rode bananen te koop hierScheermesjesBezoek

1. Jolanda:
    16 maart 2020
    Jullie zullen zeker weten wijze en weloverwogen keuzes maken. Daar ben ik niet bang voor. En vooralsnog lijkt het Corona virus bij een temp van 8.5 beter te overleven dan hogere temperaturen dus lijkt mij Azië een safe continent 🤗
    Sorry voor mijn bezorgdheid 😊
  2. Angeligue en fred:
    16 maart 2020
    Corona is overal, en waar kan je nog heen? Lekker blijven en logisch nadenken. Je weet waar je op moet letten,da's overal het zelfde. Ik hoop dat de gekte weg blijft. Dus toch veel plezier frisse zeelucht en op naar nieuwe gerechten, groetjes