Een simpele lunch

21 februari 2020 - Kandy, Sri Lanka

Op uitnodiging van zuster Mallika en haar dochter Endira hebben we vandaag gelunchd in het huis van haar broer.

We wilden graag met zuster Mallika spreken over de gang van zaken in Tikiri Sewana en omdat ze moeite heeft met Engels hadden we aan Endira gevraagd of ze wilde tolken ( Endira is lerares Engels)

Endira haalde ons op bij de bushalte en we gingen per tuctuc naar de familie. we werden onthaald door zuster Mallika, haar broer en veel familie-leden die ons ook graag wilde ontmoeten.

We hadden een kadootje voor zuster Mallika meegenomen om onze dankbaarheid  te tonen voor haar liefdevolle inzet in Tikiri Sewana.

“ Een simpele luch, niet teveel moeite graag” had Elles nog gezegd tegen Endira toen de afspraak gemaakt werd..…

We kregen een king coconut met heerlijk kokoswater en we werden voorgesteld aan de familie. Na een kwartiertje was de lunch klaar : vers gebakken coconut roti met rijst, dahl, jackfruit, cocos-sambol,kikkererwten en vers fruit toe.

“Of we nog wat string-hoppers wilden” en na 2 minuten stonden ze op tafel.

De gastvrijheid en vriendelijkheid van deze familie is zo hartverwarmend dat het me ontroert.Voor hen lijkt het bijna vanzelfsprekend.

We zijn later naar de tuin gegaan en hebben wat typische Srilankaanse kruiden en bladeren geproefd, heerlijk !

Het was een hele gezellige middag en we hebben veel gelachen met elkaar.

We zijn ook nog verrast met kado’s ; een afbeelding van Esala Perahera,een van de belangrijkste feesten in Sri Lanka ; 3 pakken koffie (omdat ik aangaf dat ik de koffie zo lekker vond) ; een een ouderwets scheermes waar ik een half uur eerder over had gesproken en gevraagd had waar ik dat kon kopen. Voor vanavond kregen we een bak papaya en een bak ananas mee.

De familie gaf aan dat ze het speciaal vinden als ze buitenlanders te gast hebben. Ik gaf aan dat ik het speciaal vind als we door Srilankanen worden uitgenodigd. Kortom, een dag om niet te vergeten !

IMG_20200221_121954IMG_20200221_122046IMG-20200221-WA0014IMG-20200221-WA0015

IMG-20200221-WA0017IMG-20200221-WA0016

IMG_20200221_172741_322IMG_20200221_171603

1. Charles van Alphen:
    21 februari 2020
    wat een aparte ervaring El , zo lief dat deze mensen dit doen.
  2. Tony Duffy:
    21 februari 2020
    The Real Thing..... Getting down to it with the locals....!
    Wishing you more, much more, of the same....!
    Great pics.... can feel the vibe from here.
  3. Rina Kooijman:
    22 februari 2020
    wat ziet het er lekker uit en wat een gastvrijheid
  4. Jolanda:
    22 februari 2020
    😋😋😋 Ziet er heerlijk uit
    En tja....
    Aan dit soort gastvrijheid kunnen we hier echt nog wat van leren
  5. Gabby de Man:
    24 februari 2020
    Schitterend!
  6. Angeligue en fred:
    24 februari 2020
    Heerlijk jullie zo stralend te zien. Fantastisch zo'n ontvangst. geniet jongens
  7. Rozi:
    28 februari 2020
    Zien jullie er goed uit zeg ,heerlijk genieten,zag er allemaal lekker uit.
    Weer effe wat anders dan prakkie zuurkool met kuiltje jus,doeiiiiiii